facebooklinkedin

6nov.2016 bootcamp Kardinge Esther de Boer klein formaat LSfotografie 43

 

 

 

 

healthy pancakes

Pannenkoeken met poedersuiker!!!! Oh nee, het is kokosrasp :-P

Heerlijk, pannenkoeken!!

Zijn pannenkoeken gezond?

Dat hangt af van verschillende factoren. Je kunt je vast voorstellen als pannenkoeken gebakken worden van witte bloem en ze gegeten worden met een flinke laag stroop, of jam of (poeder)suiker, dat de pannenkoeken niet heel gezond zijn om te eten.

Mensen kiezen vaak voor meergranen pannenkoeken, omdat het een gezonde uitstraling heeft. In de pannenkoekenmix voor meergranen zitten de volgende ingrediënten: tarwebloem (gluten), tarwezemelen (gluten), gejodeerd zout, boekweitmeel, volkorenhavermeel (gluten), volkoren gerstemeel (gluten), roggemeel (gluten), rijsmiddel (E341, E450, E500), tarwezetmeel (gluten). 

Zo op z'n tijd kan dit geen kwaad, maar ik wil graag mijn versie met je delen:

Ingrediënten voor 6 pannenkoeken:
100 gram volkoren speltmeel
2 eieren
200 ml sojamelk of amandelmelk
2 eetlepels magere kwark
1 theelepel kaneel

Bereiding:
Doe de melk en de eieren in een kom en klop de eieren door de melk. Voeg de volkoren speltmeel toe en klop met de garde totdat er een glad beslag ontstaat. Roer als laatste de kwark en de kaneel er doorheen. Gebruik een HEEL KLEIN BEETJE olijfolie of kokosolie om de pannenkoeken aan beide kanten bruin te bakken in een koekenpan.

Het beleg
Tja, als je op mijn versie: stroop, jam of poedersuiker doet dan eet je nog steeds een ongezond gerecht! Een aantal blauwe bessen, gojibessen en kokosrasp is een stuk gezonder. En echt heel lekker!!

Een pannenkoek als hoofdmaaltijd, is een optie. Maar wanneer eet je dan groenten?
Neem één of twee pannenkoekjes voor of na een (Bootcamp) training!

Bij The Body Buddy kun je:

  • Een betere conditie krijgen
  • Afvallen
  • Spiermassa opbouwen
  • Tips over voeding krijgen
  • Persoonlijke doelen halen
  • Blessures voorkomen
  • Wekelijks sportief bezig zijn
  • Balans in lichaam en geest krijgen
  • En nog veel meer!

Bootcamp trainingen

Noorderplantsoen, Bootcamp Groningen
Maandag 18:30 uur tot 19:30 uur
Zondag 10:15 uur tot 11:15 uur
Zondag 11:30 uur tot 12:30 uur Lower Intensity

 

>> We verzamelen op de Oranjesingel, ter hoogte van het basketbalveld.

Op de 1e zondag van de maand zijn de trainingen (Regular en Lower Intensity Bootcamp) bij Kardinge. We verzamelen bij Bieskemaar 1, Ballorig.
 
Stadspark, Bootcamp Groningen
Woensdag 18:30 uur tot 19:30 uur
 

>> We verzamelen linksachter de Ni Hao, ter hoogte van de jeu-de-Boules-baan.

 
Kardinge, Bootcamp Groningen
Donderdag   18:30 uur tot 19:30 uur Lower/Regular
>> We verzamelen bij Bieskemaar 1, Ballorig.

 

 

proefles


  • Esther is een super leuke meid, die je stimuleert om door te gaan, en daarnaast geeft ze ook goede begeleiding. Ze weet precies waar ze mee bezig is, en je ziet aan alles dat ze het met passie doet.
    Femke Thole
  • Esther de Boer bezit alle kwaliteiten van een goede trainer. Haar trainingen zitten perfect in elkaar, vol variatie in oefeningen en trainingsvormen. Bootcamp heeft mijn leven veranderd!
    Donald van der Werff
  • Het is Esther gelukt om mij plezier te laten beleven in het sporten en mijn gestelde doelen zijn behaald, zonder haar zou me dit nooit gelukt zijn!
    Hanneke Oostendorp

btn

KvK:  56945353 BTW: NL102819580B01 Isebrandtsheerd 16 9737 LG Groningen E-mail: info@thebodybuddy.nl tel: 06-21448196